Vi på A6 GK har startat ett långsiktigt och spännande förändringsarbete för en mer inkluderande och jämlik golf.

Tillsammans med ytterligare 7 klubbar från västra Sverige jobbar vi sedan våren 2017 för ett mer jämställt GOLFSVERIGE. Vår önskan är att engagera fler medlemmar att vara med på vår 50/50 resa och vi är bland de första klubbarna i landet in i det nya Klubbutvecklingsprogrammet Vision 50/50. Det är en digital utbildning i jämställdhet för golfklubbar och golfdistrikts-förbund. Hoppas att ni medlemmar vill hänga med oss på resan!

Mål fram till 2020:
  • 200 klubbar ska ha påbörjat ett förändringsarbete enligt Vision 50/50

• 10 000 fler kvinnor som medlemmar

• Minst 35 procent kvinnor som ledamöter i golfklubbarnas styrelser

• En mätbar förändring i kvinnors syn på golf

Vill du veta mer?

Vill du veta mer om – eller bli en del av – klubbens Vision 50/50-arbete? Kontakta klubbchef Per Simonsson på tel. 036-30 81 30 eller via e-post  info@a6gk.se