A6 GK är en härligt aktiv klubb med verksamhet året runt och har idag ca 1 600 medlemmar. Det är en golfanläggning som ligger "mitt i stan" och som med sina fantastiska vyer över södra Vätterbygden blir en härlig naturupplevelse. Klubben grundades 1985 och de tre 9-hålsslingorna med sina olika karaktärer, och totalt 27 hål, bjuder på varierande utmaningar.

Klubbens idrottsverksamhet ligger i absolut framkant – tränar och utvecklar golfare i alla åldrar utifrån ett helhetskoncept. Året runt.

Vi har massor av aktiviteter för våra medlemmar och samarbetspartners. För nya medlemmar ser våra "faddrar" till att man snabbt hittar golfkompisar för träning, spel och sällskap.

På A6 GK trivs alla golfare i alla åldrar och med olika golferfarenhet.

Ideell förening

A6 GK är en ideell idrottsförening. Det betyder att klubben är medlemmarnas och att den drivs utan vinstsyfte – tanken är att medlemmarna ska spela golf till självkostnadspris. De stora besluten tas på höst- resp. vårmöte av medlemmarna i föreningen. Valberedningen lägger förslag till styrelse. Sedan är det medlemmarna som har rätten att besluta att välja den styrelse de vill ha. Under året tar sedan styrelsen de löpande besluten.

Verksamhetsidé & Vision

A6 Golfklubb ska med hög servicenivå tillhandahålla spel- och träningsmöjligheter på en anläggning av hög nationell standard för medlemmar, greenfee-gäster och intressenter i en positiv, avkopplande och representativ miljö. Vi ska vara den golfintresserades naturliga val.

Ledord

På A6 Golfklubb arbetar vi med frågor som inkluderar alla och en jämnställd klubb. Våra ledord i klubben är:

Gemenskap - Utveckling - Upplevelse - Närhet.