Välkommen Erik Prawitz

Publicerat: 2024-03-22 - 13:24

Vi har nu anställt ytterligare en tränare. Erik Prawitz kommer ansvara för att bygga upp vår idrottsliga verksamhet på klubben. Erik har tunga meriter och framförallt har han dokumenterade resultat på hur man bygger en stark idrottslig verksamhet på en klubb. Vi känner att vi gjort en kanonrektyrtering och är mycket glada över att Erik valde att arbeta här hos oss. Tillsammans med Niklas har vi nu ett riktigt starkt tränare team som ska ta A6 Golf Academy in i framtiden. Lär Eriks egna ord om hur han ser på sin nya anställning:

Jag heter Erik, är 30 år och kommer ursprungligen från Malmö. Jag gick PGA:s tränarutbildning 2014-2017 och arbetade sedan 2 år som PRO i Norge. Innan dess har jag varit assisterande tränare på Vellinge, Trelleborgs samt Malmö Burlöv GK.
Från och med 2024 kommer jag att vara ansvarig för juniorverksamheten på A6 golfklubb, vilket ska bli ett jätteroligt och spännande uppdrag. Kommer självklart vara delaktig i gruppträning, nybörjarkurser, lektioner, shop mm men mitt huvudsakliga ansvarsområde är ungdom/junior och Sanda Golfgymnasium.
Verksamheten kommer att byta namn till: A6 Junior Academy.
Visionen för juniorverksamheten är A6 golfklubb - det naturliga förstahandsvalet.
Alla ska känna sig välkomna när de kommer till A6 där våra värderingar är att vi ska vara innovativa, inkluderande och bidra till golfglädje.
Jag, Niklas, Per och all annan personal hoppas att ni vill vara med på vår resa mot utvecklingen av A6 Junior Academy.
Håll utkik på vår hemsida efter information om anmälan till våra juniorkurser där vi kommer att uppdatera datum, information om läger samt övriga händelser som sker i verksamheten.

Föräldramöte kommer att hållas torsdagen den 11/4 - Klockan 18:30. Vi hoppas att så många som möjligt kan vara med denna kväll. Agenda kommer att skickas ut till föräldrar och juniorer via mejl samt hur man anmäler sig till träffen och till träningen.

Ser fram emot att få träffa alla medlemmar och vi ses inom kort på klubben.