Medlemsmöte A6 golfveteraner 24-01-09

Publicerat: 2024-01-10 10:07

Läs vidare vad Klubbchefen, Banchefen m.fl. hade att berätta

1) Ordförande Kent Fälth önskade god fortsättning och förklarade det nya golfårets första medlemsmöte för öppnat.

2) Jan Berglund informerade om möjligheten att spela bangolf, den nya terminen startar kommande måndag 15:00 i hallen på Rosenlund. Jan meddelade också att det för närvarande finns åtta platser kvar till vårresan, som går till Barsebäck 7-8 maj.

3) Berndt Robertsson rapporterade att den nya upplagan av Restaurangchansen nu finns att beställa. Numera utgörs den av en app antingen för singelanvändande, eller i familjeversion med fyra användare. Beställning kan göras hos Berndt eller på närvarolistan vid de två närmast kommande medlemsmötena.

4) Klubbchef Per Svensson var årets första gäst och imponerades av den stora uppslutningen och det engagemang som alltid finns hos veteranerna. Per berättade i korthet om arbetet med den nya rangen, som rullar på enligt plan. Tanken är att kunna öppna så snart som möjligt när vädret tillåter, även om inte allt är klart då.
Per noterade också att den variation av medlemsformer som numera finns har tagits emot väl, och även att det är fler än vanligt som redan betalt in sin medlemsavgift för det kommande året.

5) Klubbens nya banchef Per-Martin Ekberg gjorde sin första arbetsdag på måndagen, och hamnade nu direkt i ”hetluften” när han mötte ett rekordstort antal veteraner.
Han gav en kort resumé av sin vandring från uppväxten på en öländsk bondgård via sommarjobb på Ekerum, utbildning till verkstadsmekaniker och i mitten på 90-talet till jobb på Ekerum. Sen blev det ett par år i Norge, en tid på Albatross GK och tio år som banchef på S:t Jörgen i Göteborg. Via nya uppdrag på Sidsjön, Alingsårs GK och sju år som assisterande banchef på Göteborgs GK var det så dags att kliva in på A6.

– Jag har alltid haft en önskan om att få sköta en golfbana själv, använda mina kunskaper och tankar till att göra banan så bra som möjligt, sa Per-Martin. Jag spelar själv, och ställer som spelare stora krav på banan, det ska finnas spelytor i fint skick, perfekta bunkrar, en miljö som upplevs som välkomnande och attraktiv både för medlemmar och gäster.
– Jag gillar utmaningar, gillar att jobba och efter att ha varit på plats i tre dagar känns det väldigt inspirerande att nu på allvar dra igång jobbet på A6.

6) Per Svensson återkom med några ord om den fortsatta utvecklingen av banan.
– Det är helt klart att banan måste lyftas, det ger om inte annat den senaste medlemsundersökningen besked om, sa Per. Jag har när jag jobbade på förbundet gått igenom mängder av undersökningar, och de omdömen som getts om A6 är bland de sämsta, om inte de allra sämsta, jag sett.
– Nu har vi ju bland annat kopplat in Magnus Suneson, som tagit fram ett stort antal åtgärdspunkter har tycker vi bör förbättra. Hur, vilka och i vilken takt vi tar oss an dem återstår förstås att se, men det är intressant att konstatera att bland det Magnus haft mest synpunkter på är våra tees.

7) Kent Fälth tackade for god information och visat intresse innan det var dags för det sedvanliga fikat.

Göran Bäckström(Sekreterare)