Medlemsmöte A6 golfveteraner 2023-03-28

Publicerat: 2023-03-29 13:21

Vårens sista medlemsmöte handlade om regler, tävlingar och en avtackning.

Tid: 09:00

1) Ordförande Kent Fälth hälsade välkommen innan det var dags att avtacka vår avgående klubbchef Per Simonsson. Kent överlämnade en stilig J-Södra-tröja med rekommendationen att den bör bäras på Mjällbys hemmamatcher på Strandvallen den kommande våren…

2) Per Simonssons efterträdare Per Svensson hälsades välkommen tillbaka efter 24 år med en bukett vårblommor. Per gav en kort genomgång av vad han haft för sig ”sen sist” och konstaterade att det var gott om välkända ansikten i församlingen.

3) Gunnar Bergman och James Reilly, en av klubbens två aktiva distriktsdomare, bjöd på en välbehövlig regelgenomgång där de bland annat lyfte den nya regler som senast tillkommit, berättade att det ska bli ordningsregler för golfbilarna på klubben och att out of bonus-pinnar på röd sexa nu kommer att placeras på insidan - in mot fairway - av diket som går längs hela vänstersidan.

Gunnar tipsade också om att det finns utmärkta korta ”regelfilmer” att se på Youtube och att den intresserade kan gå in på R &A:s hemsida (på svenska) och hitta regelquiz att sätta tänderna i för att på så sätt friska upp sin egen kunskap.

4) Tävlingsprogrammet är helt klart, finns på hemsidan och i GIT. Janne Berglund påminde om att vi denna säsong kan välja att spela från röd eller blå tee vid tävlingarna, valet görs när man anmäler sig. Deadline för anmälningarna flyttas fram ett dygn, till natten mot söndag, eftersom den nya ordningen för spel i veteranmästaren kräver lite mer ”handläggning” än tidigare.

5) Kent tackade för visat intresse och bjöd in till vårsäsongens sista tisdagsfika.