Medlemsmöte 2023-11-14

Publicerat: 2023-11-16 10:36

Improvisation från våra lokala förmågor Jörgen, Janne, Göran och Jack p.g.a. av sent återbud från Kjell Ahlqvist.

Plats: A6 golfrestaurang
Tid: 09:00.
Närvarande: 44 medlemmar

1) Göran Bäckström hälsade välkommen och meddelade att dagens gäst, radioprofilen Kjell Ahlqvist, tidigt på tisdagsmorgonen ringt återbud p g a sjukdom.

2) Jörgen Bjerndell gick igenom läget med bygget av den nya rangen, konstaterade att allt går enligt plan och ser väldigt bra ut. Jörgen berättade också att fem nya luft-värmepunpar satts upp på kansliet, i restaurangen och i det nya kommittéhuset. En bra satsning ur energisynpunkt, som dessutom till hälften bekostats av kommunen.
Jörgen berättade också att vi kommer att få hjälp av försäkringsbolaget med att återställa ”slutmålet” vid röd tee på röd sjua.

3) Janne Berglund påminde om bangolfen på måndagar 15:00, och meddelade också att planeringen för vårresan i stort sett är under kontroll. 7-8/5 gäller, och resmål blir Barsebäck.
Tävlingsprogrammet för den kommande säsongen är i stort sett klart. Vi kommer att spela i två klasser, A och B, med blandad lottning. Elva tävlingar kommer att ingå i Veteranmästaren, i övrigt blir det sedvanliga tävlingar som någon lagtävling, bästboll, schramble, eclectic mm.
Matchspelet kommer att avgöras i tre klasser, A-B-C, och en nyhet för nästa år blir att vi kommer att spela scratch, alltså utan handikapp.
Den vecka som Golfköpingsmästaren avgörs på A6 finns funderingar på att eventuellt lägga veterantävlingen på annan bana, planering pågår.

4) Med anledning av J-Södras uttåg ur superettan gjorde Göran Bäckström en liten återblick på hur läget var för exakt 30 år sedan, när J-Södra efter år av kräftgång landat ända nere i dåvarande division 4, i dag att jämföra med sjätte nivån uppifrån..

5) Jack Hansson konstaterade att han samtidigt som han tog emot Kjell Ahlqvist återbud tidigt på morgonen snabbt knöt upp honom för nästa tisdag istället, eftersom den då planerade gästen , P-G Fahlström, lämnat återbud.

6) Göran B avslutade det något improviserade tisdagsmötet och det sedvanliga fikat tog vid.

Vid protokollet