Veteranträff den 7 mars Centrala Trafikinstitutet

Publicerat: 2023-03-08 10:15

Vi gästades av Centrala Trafikinstitutet. Klicka för protokoll från dagens träff.

Ett 45 tal veteraner deltog denna tisdag där kung Bore fick ett återfall.
Inledningsvis information från styrelsen.

Ett Tack till alla golfvänner för en hjärtlig kamratskap från Sven-Erik Holmgren som tackade för 27 år i den ”bästa golfklubben”

Kassör Berndt är väldigt glad idag för nu strömmar medlems- och tävlingsavgifter in till vår verksamhet.

Tessan Igefjord från Missing People som besökte oss förra tisdagen framför de ett varmt för ”att vi fick komma”.

Tack för bidragen som skänktes i samband med föreläsningen.

Vi tackar Bosse A och Sven-Erik för inköp och installation av en mygga till vår ljudanläggning.

Dagens gäst Sven Andersson-Friberg från Centrala Trafikinstitutet berättade om handledarkurser för både elev och handledare vilket är en förutsättning för att få övningsköra privat

En föreläsning som väckte engagemang hos åhörarna. Exempel från verkligheten i trafiken som efterlevnad av höger regeln, rondellkörning och A-traktorer diskuterades.

Övergripande arbetet syftar till  trafiksäkerhet

Nästa vecka hälsar vi Christine Berglund Jönköpings Simsällskap välkommen till vår tisdags träff.

Christine en ledarprofil inom svensk simning.

Kent Fälth