Du som är medlem i A6 Golfklubb, har fyllt eller fyller 55 år under innevarande säsong är välkommen att komma med i den populära H55-gruppen!

Du är välkommen oavsett handicapnivå.

Vi inleder säsongen med en upptaktstävling i H55-Mästaren som oftast spelas en lördag i slutet av april.

Finalen i H55-Mästaren spelas i samband med höstens avslutningstävling där de tjugo främsta gör upp om titeln i ett" Fedex-Cup liknande" slutspel. Att vinna H55-mästaren är STORT. Vinsten utdelas vid årsmötet där vinnaren får en kavaj inhandlad på Robert Lindqvist Herrekipering.

Varje år spelar vi H55-Mästaren med 20 deltävlingar varav de bästa tio räknas. De flesta deltävlingarna spelas på tisdagar.

Vi spelar ett antal olika tävlingsformer och från olika tee:s under säsongen.

En av höjdpunkterna under året är Höstresan då vi åker iväg under två dagar och har kul tillsammans. Där spelas också två av säsongens deltävlingar i H55-Mästaren.
Årets resa går i år till Barsebäck den 10–11/9.

Varje år spelas Matchspel i cup-form för de som vill, kostnad 100 kr.

I slutet av säsongen spelar vi också en mycket prestigefylld drabbning mot H65 i ”Ryder Cup” format.

H55-gruppen är väldigt mycket ett kompisgäng inom A6 GK. Men vi har en vald styrelse, tävlings-, fest- och resekommitté

• Vi har ett antal temakvällar med Niklas Eriksson A6 Golfcenter.
  • H55 har träningsgrupp sommar och vinter under ledning av Niklas Eriksson A6 Golfcenter.

Kostnaden för att vara med i H55-gruppen år 2023 är 700 kronor för hela året. Då ingår alla startavgifter till H55-Mästarens deltävlingar med möjlighet att vinna priser. För att få vara med i H55-gruppen krävs att du har ett Guldmedlemskap

Styrelse:

Ordf. Henrik Sollenby: